3 Kasım 2013 Pazar

marmaRAY +yerli otomobil ve aşağılık kompleksi oluşturma stratejisi



Tarih 15 Mayıs 1961 , 

   Devlet Başkanı Cemal Gürsel ,

   Otomobil Endüstrisi Kongresi ' nin açılış konuşmasında :

Türkiye'de otomobil yapılamaz diyorlar . Bu tamamiyle kara bir düşüncenin mahsulüdür ” der .

Kongrenin ardından 22 Nisan 1961 ' de
18-1959 sayılı ve “ çok gizli” damgasıyla
Başbakanlık , Ulaştırma Bakanlığı ' na bir yazı yazar :



Devlet Demiryollarımızın teknik imkanlarının müsait ve mükemmel olması nedeniyle milli ekonomide mühim bir yer işgal edecek olan otomobil imalatı sanayiinin kurulmasına liderlik etmesini uygun görmekteyim.



==========================

OTOMOBİL İÇİN 1,6 MİLYON TL ZOR BULUNUYOR
==========================

   Otomobil üretimi için seçilen yer TCDD Eskişehir Cer Atölyesidir.

   Efendim , otomobil projesine ayrılan para 1.6 milyon liradır bütçeden .

    Sonra bu para birilerinin girişimiyle , 900 bin liraya düşürülür !

   Çünkü başta basın , herkes , aşağılık duygusu beşiğinde tıngır mıngır sallandığından ,

   kurnaz tayfası da “ aşağılık duygumuzu ” sür-git körüklediğinden bu girişimi yerden yere vurmuş ,
dalga geçmiş ,
alay etmiştir .

Biz kiiim, otomobil üretmek kiiim ! ” diyen diyenedir .

( sabetayistlerin bilindik küçümseme psikozunu kullanarak ve aşağılık kompleksi yükleyerek olaylarla dalga geçmesi ve her türlü üretimin önüne geçme çabası yüzyıllardır aynı taktikle devam ediyor bkz =hürkuş-yerli uydu- marmaray .....
- bu parantez içi m2d eklemesidir -)


AYNI YIL AT NESLİ ISLAHI İÇİN 25 MİLYON LİRA AYIRILIYOR
*****************************
Ancak aynı yıl

“ At neslinin ıslahı için bütçeden ayrılan para 25 milyon liradır ! ”

Merakımdır arkadaş , at neslinde o günden günümüze bir gelişme sağlanmış mıdır !

Her neyse , Eskişehir Cer Atölyesinde yapılan otomobilin tasarımcıları

Yük. Müh. Nurettin Erguvanlı,
Yük. Müh. Ercan Türer ve Mimar Kemal Alagöz ' dür .

******************************
129 GÜNDE YÜZDE YÜZ YERLİ OTOMOBİL :
DEVRİM
******************************

Devrim adı verilen otomobil 129 günde ,
yüzde yüz yerli katkıyla , başta Eskişehir Cer Atölyesi olmak üzere, Ankara , Sivas ve Adapazarı TCDD fabrikalarında çalışan usta ve işçilerin çabaları sonucu yapılır .

Ondan sonra olanlarsa tam içler acısıdır .

===================
DEVRİM'E BÜYÜK KOMPLO
===================

Cemal Gürsel Devrim ' in direksiyonuna geçer

ancak birileri (!) depoya üç damla benzin koymuştur ;
araba biraz gider ve durur .

Türkiye ' de otomobil yapılamaz diyenlere gün doğar.

Basın öylesine dalga geçer ki ,

Gürsel ' in sırf olayın hiç önemli olmadığını vurgulamak için söylediği

“ Bir garplı kafasıyla otomobili yapar şarklı kafasıyla benzin koymayı unuturuz ” lafı manşetlere taşınır ;

yerli otomobil üretimi gündemden kaldırılır o saat .

O DEVRİM HALA ÇALIŞIR DURUMDA
*****************************

Bugün bej renkli ,
Devrim arabası hala çalışır durumdadır ,

17 bin kilometre yapmıştır tık etmeden ve Eskişehir TÜLOMSAŞ bahçesinde, özel bir camekanda sergilenmektedir .

****************************
KOÇ GRUBU HAKKINDA ŞOK İDDİA ?
******************************

Ancak ,
Devrim ' in yapılmasından sadece beş yıl sonra Koç Holding ,

Ford Grubuyla ortak ,
Ford şasesi ve Ford motoruyla Türkiye ' de seri olarak Anadol marka arabayı üretmeye başlar .


Cemal Ünder ,

Mühendis ve Makina Dergisinin Şubat 1971 tarihli 166. sayısında Devrim tartışmasına yeni bir parantez açmıştır şu satırlarla :

Üzerinde durulacak diğer bir husus , Anadol ' u üretenlerin, başlangıçta , ‘ Türkiye ' de otomobil yapılamaz ' diyenler oluşudur ! ” Varın gerisini siz düşünün !

( Aziz Üstel -24.12.2011 tarihli yazısıdır)

*****
geçenlerde başbakan yerli otomobil yapmalıyız dediğinde
yine en güçlü muhalefet
ve biz yapamayız sesleri
koç grubundan yükseldi

ve ilginçtir
bundan bir yıl kadar sonra geçenlerde gazetelerde bir haber gözüme çarptı...(26.10.2013 )
TOFAŞ
yerli otomobil yapılacağını ve senede 70 bin üretim yapacağını lanse ediyordu ...

TOFAŞ= KOÇ grubunn bir şirketi

ortağı FİAT
yapılcak otomobil = fiat olacak
ama adını türkçe koyacaklar

fiat 131 lere
murat- şahin isimlerle satılması durumu yani...

böylece fiat şirketi satamadığı albea vs modelleri yerli malı diye yutturmaya çalışacak...

hem de böylelikle yerli otomobil yapımının da önüne geçilmiş olacak

yerli otomobil yapılmaz diyen = koç
yerli otomobil yapıyoruz diyen tofaş=  koç

peki gezi eylemleriyle
yerli otomobil hamlesi arasındaki bağlantı nedir ?


*****
bir başka soru daha var

marmaray da yolcuların gitmesini kim istemez
neden sürekli karalama propagandası yapılır ?!

***
günde bir milyon yolcu nun
metroyla karşıya geçmesi demek
daha az lasitk kullanımı ve alımı
daha az yakıt petrol ürünü tüketimi demek
ve aynı zamanda daha az otobüs satışı da ...

sabetay-yahudaoğlu
asla ülkenin kendi ayakları sütünde durmasını arzulamaz


onların istediği bir tek şey vardır
ülke isral-abd güdümünden çıkmasın
sabetay-yahudi sömürüsünden asla kurtulamasın
bağımsız politika üretemesin
ve proje geliştiremesin

peki gezi olayları ile bunlaırn ne ilgisi var ?!

araştırma+yazı = https://twitter.com/theottomanempir

kaynaklar :
----------------
http://www.haberler.com/tofas-in-uretecegi-yerli-otomobilin-modeli-belli-5219375-haberi/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder