29 Mart 2013 Cuma

Elmalılı Hamdi Yazır dan nasihatler






" En büyük derece istiyorsanız 
kuran ı öğrenin 

en büyük ilim istiyorsanız 
kuran ı öğrenin 

en büyük sırlara girmek istiyorsanız
yine kuran ı öğrenin

kuranı okurken kendinizi Allah a verin
kalp açılır maneviyatla süslenir

nefsini yenmek istiyorsan
kuran a başla

haram a kapanmak istiyorsan geceleri yatma
maddi manevi
canlı cansız
herşeyle irtibat yapmak istiyorsan
kalp kırma
" Allahım beni bana bırakma
beni sana bırak "
duasını çok edin ....
durmakla oturmakla
çalışmak olmaz
beyni çalışmayan insandan da
adam olmaz

işleyen demir boşuna dememişler pas tutmaz
Allah için için ilim yapan tutulmaz
Allah için çalışam
Allah için yorulan
kıyamette sual olunmaz
cennet ona kendini sunar
hiç utanmaz
nefsi için çalışan
hareket eden koşandan da
Allah hiç hoşlanmaz
...
güç gösterisi yapmakla değerin artmaz
merhamet gösterisi yaparsan insanlar seni bırakmaz
gurur kibir yaparsan
asaletin kalmaz
ben bilmedim Allah bildirdi
ben görmedim Allah gösterdi
ben yapmadım Allah yaptırdı
dersen
melekler sana aşık olur hiç bırakmaz
maneviyatını çabuk alırsın eline
insanlar gelir peşine
sakın onlardan değerli olduğunu düşünme
onlardan değerli oldugunu düşünürsen
melekler girmez bedenine

servet kazanmak
zengin olmak ta isteyin Allah tan
hayr lı yere harcamayı da dileyin
umulmadık anda zenginlik gelir
kendinizi ona göre hazırlayın
servet insana çok güzeldir
sevetine sakın güvenme
Allah a da kendini hazırla
umulmadık anda ölüm gelir
sevetini hayırlarda harcarsan
insanlar sana çok değer verir
ölümün arkasından çok dualar gelir
insanlar seni çok sevdiği için
Allah kabrine cennetten bir bahçe verir ..

çok zengin olunca
ye iç harca hayr yap
amma israf etme
israf edersen bereket girmez evine
sen evinde bal kaymak yerken
muhtaç olanda vardır
bir zeytine
onları tanı da git evine
onlara yardım et ki
bereket gelsin bereketine
paranın ne kıymeti var
önemli olan insanlık
insan olmayanda para olursa
hep yandık
Allah tan çok isteyelim ki
biz yapalım insanlık
...
bulutlu havalarda ibadet çok edin
yağan yagmurlar
size bereket olur rahmet olur
yagmur yere inince
oradaki melek yakında olan
dua eden yeri bulur
melekte onunla zikre durur
o beden kurtulur
sisli havalarda çok dua yapın
sizde sıkıntı azalır
güneşli havalarda da dağa kaçın
ağacın altında secde yapın
o zaman Allah a olursun çok yakın
karlı havalarda da bir doğaya bakın
Allah a çok şükredin
gerçekleşir muradın
kasırga fırtına estiği zaman
sakın korkmayın
Allah a güvenin el açın yalvarın
hiç bir şey olmaz Allah ın korumasını aldın
Allahın selamı rahmeti bereketi üzerinize olsun
istediğiniz zenginliği Allah size versin
hayr da harcamayı nasip etsin
nefsinize takılırsanız Allah sizi parasız etsin
nefsi emmareni helaline harcarsan
Allah sizi hem makamda
hem zikirde yükseltsin
Allah tan diliyorum sizin için hayırlı olanı etsin
sizin için için hayrlı olan
bereket zikir yükseliş bolsun
esselamu aleyküm .."

Elmalılı Hamdi Yazır -ra-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder