8 Ekim 2012 Pazartesi

Hacı Bektaş-ı Veli Nasihatleri

-----------------------------------
" Her duyduğun şeyi başkasına aktarma
anlattığın şeyler faydalı olursa
ona sana 

onları anlat
sevabın çok olur
insanlar da sana sevgisini verir
hayırlı şeyleri anlatmaya devam edenin kalbi de düzelir ..
hayırsız şeyleri anlatanın da
kalbi körlenir .

doğru yaşayan doğru ölür
bu hacı bektaş veli nin nasihatidir ..

iç çamaşırlarınızı
namahremin göremeyecegi yerlere koyun
namahremin görecegi yere koyarsanız
ahlakınız arıza görür
eger iç çamaşırlarınız emniyetli yerde ise
hem maneviyatınız
hem ahlakınız düzelir ...

ben gülmeyi çok bilmedim
ben çocukları çok sevdiğimden
onlara yalnız gülerdim
onları mutlu ettikçe Allah'a şükrederdim ..

Ben çok ağladım Allah'a çok sabit kalmak için
nefsimle çok uğraştım ..

nefsime yenildikce onu hep cezalandırdım ..
benim cezama dayanamadı

Ben çilehaneme girdigimde çile bana değildi nefsime
onu terbiye etmek için çok sığındım Yaradana
defalarca girdim amma hiç uymadı bana
en sonunda öyle bir girdim ki
hiç çıkmazcasına

Eğer nefsim deseydi ki hiç uymazdım sana
orada canımı vermeye hazırdım .

Amma nefsim öyle bir ağladı ki
sarıldı bana
onlan beraber oradan çıktım
o yanlışımı göstermeye başladı bana
dedi ki :
" sen neredeysen bende oradayım "
gönlüm öyle bir açıldı ki
bir baktım
bazı evliyaların ulaşamayacagı sofradayım ..
Hacı Bektaş Veli durur mu
gece ve gündüz nasıl ibadet yapmayayım
velilik öyle kolay mı
veli dogru demektir
veli merhametli olmaktır
veli duygusallıktır
veli her canlıya acımaktır
veli Allah'a salih olmaktır
kurtuluş Allah'a ulaşmaktır ....

bir yetim çocuğu görsem ağlarken
içim yanar onun derdinden
onun halini düşünüyorum
ne düşündüğünü bildiğim için
sanki o acıyı ben çekiyorum
bazen bedenimi onunla değiştiriyorum
onun yerinde duruyorum
o acıyı hissettikce
çocuklara merhametimi daha çok yükseltiyorum
bana Allah en çok derece bundan verdi
bunu da biliyorum
rabıta yaparken bana öyle bir ses geldi ki
" Ya Hacı Bektaş Veli sana müjdeler olsun
çocuklara aşkından
Allahın habibinin yanındasın mübarek olsun "
...
Ben her türlü hayvanların haline bakarım
bir ceylanın arkasından
yavrularının nasıl koştuğunu görürüm
bir avcı onu vuracaginı düşünürüm
o zaman çok üzülürüm
yavruları anasız kalır
onlar ya yuvalarında ölür
ya kurda yem olur
bu Allah'ın kanunudur
aç kalanlar da onlardan sebeplenir
amma dişi ceylanı vurmak dogru degildir
onu vurmak isteyenin o ceylanın teninde olmasını isterdim
ne kadar hata yaptıgını anlar
bir daha o işi yapmayacağını çok iyi bilirim
Allah nasibinizi haramdan vermesin
Allah'a böyle çok dua edelim ...

her ayrı tatta olan suyu karıştırıp içerseniz
hangi tatta oldugunu anlayamazsınız
hepsini tek tek ayrı içerseniz
hangisinin daha lezzetli olduğunu görürsünüz
ibadetin anahtarı da kelime-i tevhiddir
bunu bilesiniz
kelimei tevhide salatü selam eklerseniz öylece tamamlanır Allaha
gidersiniz
...
kör insan
zikirsiz insandır
kör insan
secdesiz insandır
kör hastalık vurup ta gözünde hastalık olan değildir
öyle gözünde arıza olanlar var ki
gönül gözüyle Allah ı bilir
ve onların ibadeti çoktur
öyle gözü açik olanlar var ki
ne Allahı tanır
ne oraya kendini verir
işte bunlar gaflettedir
**Allaha
**kurana
**namaza
kendini veren kullar da
cennet ehlidir
Allah sizi" ben yaptım ben ettim "
"ben bildim "demekten muhafaza eylesin
gurur kibir ateşini şöndürsün
nefsinize mahkum etmesin

ben biliyorum demesen ne olur zarar mı edersin
doğru bildiğini söyle
dinleyen dinlesin
dinlemeyene de küsülmesin
Allah ona hidayet versin diye dua etsin
kalbini kırarsan makam alamazsın
Allah size manevi ünvan versin
arzuladığınız hayırlı işlere ulaştırsın
..
ben yetimlerin babası Hacı Bektaş ."

http://www.facebook.com/ottomanm2d

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder