28 Kasım 2012 Çarşamba

hazreti HASAN


benim her yere gidişimde
dedem
peygamberim yönlendirirdi
yanlış yere giderken
bedenim oradan geri dönerdi ...
onun için başıma bela gelmez
öyle bir nurunu bana yerleştirdi ki
karanlıkta yürürken bile
önümü ve çevremi bana gösterdi
ben bunu çok iyi biliyordum
o benim peygamberim dedem di ...
bazen merak ederdim
karıncalar yerin altında nasıl yaşardı,
nasıl ederdi ..?
büyük karınca yuvası buldum
merak edip içine baktım
hep beraber cem olduklarını gördüm
Allah a öyle bir şükrediyorlardı ki
ben kendimden utandım ...
hiç bir saniyemi pek boşa geçirmedim amma
onların haline ağladım ..
ben o olayı görünce Allaha daha çok baglandım ..
ben karıncanın yuvasını size anlatayım da bakın :

erzakları kısım kısım odada ayrı ayrı durur
en degerli yiyeceklerinin yanında
iki tane nöbetci olur
nöbet degişimlerinde
“ Allahım açlıktan ölsekte
bizi burda doğru durdurt
hayırlı nöbetler denilir “
grup ayrılır
başka bir nöbetcçden nöbet alınır ..

erzakları ana karınca softraya getirir
nöbetçiler hariç hep beraber toplanılır
besmele çekilir
Allaha şükredip yemekler yenilir ..
sofrada bir parça dahi kalsa
kendi olduğu depoya gönderilir
yagmur yağdığı zaman sırtlarını delige tıkarlar
yağan yağmur kenarlardan tozu üzerlerine akıtır sakız gibi deliklerini kapatır
üstleri göl halinde dahi olsa
yuvanın içinde zerre kadar dahi su yoktur ..
Allahın her yarattığı canlının kendine göre ilmi vardır
bir zalim gelip üzerlerine bir kazma vursa
hepsini aglatır ..
ben hazreti hasan ım
dediğim çok faydalıdır
yürüdüğünüz yerde bol karınca varsa
basmadan geçemiyorsan
yolunu bir kilometre daha uzaklaştır
bir karıncaya basmaktansa
güneş batana kadar bekle
onlar yuvalarına yollanır
sana da yol açılır
böyle merhametli olan insan her an Allahladır
öyle insanda perde kalmaz her yeri açılır ..
böyle yapıpta ibadetini Allah'a bağlayan
en yüksek diplomayı dünya ve ahirette de alır ...
arı yuvasına gider orada da yatardım
onların hal ve hareketlerine bakardım
arı kovanlarının gözeneklerini incelerdim
aralarında bir milimetre fark olmadığını gördüm
bu nasıl sanat ustalıktır şaşırdım
insanlar kendine has mesleğini yaparken
her biri birbirine tıpkı benzediğini görmedim ..
arıların bu sanatına şaşırdım
onların öğreticisi
Allah olduğuna kalpten inandım
yazın çalışır kışın yatarlar
mutlaka erzaklarinı tamamlarlar
tamamlamadıkları zaman
tamamlayana kadar
soğukta bile çalıştıklarına bakardım
tamamladıkları zaman
en son yuvaya girecek olan girmeden
Allah a öyle bir zikir yaptıklarını gördüm ki
onların haline dayanamadım agladım 

Allahım senin ne güzel nizamın düzenin var
sana şükretmeyen kullarına olsun yazıklar ...”

bu Hasan bunları gördükten sonra nasıl cana kıyar
tek Allah'ın e cephe açana
çekilir kınından kılıçlar
allahın dostlarını öldürmeye çalışanlara çok hiddet ve hırsım var
başka hiç kimseye vurmak için kalkmaz bu kollar
Allahı seven Allah ı arar
Allahı sevmek kelimeyle olmaz
emrini tutmakla olur ..
ona karşı gelene mücadele etmekle olur
ona zikre kalkıp yalvarmakla olur ..
dünyasını boşa geçiren hayırsız kuldur
dünyasinı Allahın emriyle yaşayanın
ahireti de güzel olur
dünya da da gönlü hoştur ....
kuranı devamlı okuyanlara
ayrı özel yer vardır ..
merhametli olanlar cennetin tüm nimetlerinden yararlanır
melekler onlara özel taç verir
ve o tacı giydirdikleri için keyiflenir
a tacı giyenler secdeye kapanır Allah'a dua edip şükür getirir
çok namaz kılanlara da böyle verilir
çünkü namaz Allah a saygı ve sevgidir
ancak insan allahın karşısinda eğilir
geceleri de çok namaz kılan
mutlaka Allahın habibinledir ..
hep ışığa bakarsan gözün aydınlık görür ..
çok karanlıkta ışık alırsan o sendendir ..
bir sır olduğunu anlarsin
o kalp gözündendir ..
daha çok kendini geliştirirsen
o ışıktan yer açılır
görmek istedigin şey izlenir ..

Allahın çok salih kulları da böyledir
nerede ne oldugunu düşünse
ona haberi gelir
maneviyatsız ilim bir yere kadardır
maneviyatlı ilim
ahireti görür orayı bile anlatır ..
hayatı boyunca bir insan zikirsiz buna çalışırsa
boşuna ömrünü tüketir ..
oraya varmak için Allah bilinmelidir
ve emrine girilmelidir ...
Allahın ilmini severek yapmazsa
ceza çekmez amma
Allahın habibini istemesin boşuna
Allaha arzulu olan gider ona
severek ibadet yapan
komşu olur Allahın Resuluna.....
ben genelde çok durgunum
kimsenin etine sütüne karışmam
ben kendimi bilirim ..
amma
haksızlık yapılan yer varsa
karşısında dururum
hiç çekinmeden onu durdururum
durduramazsam Allaha sığınırım
eger Allah a cephe varsa
hiç durmam başını vururum ..
ben peygamberimizin torunu hazreti Hasan ım ..
yapacağınız işte hiç itikatınızı bozmayın
işi yaptığınız zaman
düşündüğünüz olmadıgı zaman bile vazgeçmeyin
Allah istediğinizi mutlaka size verir
ne isterseniz o size gelir
hayırsız isterseniz de gelir
ama o size bela verir
hayırlı istesenizde gelir
sıkıntınız biter
Allah sizinledir ...
onun bunun hatasını görüp suçlayıp durma
hatalarını kapat ki Allah ta seni götürmesin o duruma
hatalarını kapatmazsan birgün sen düşersin o duruma ..
yiğitlik degildir düşene vurma 

yiğitliktir
onu o durumdan alma 

Allah yıkılmaz bir güç verir sana
dedikodu gıybetten sığının yaradana ...
benim babam şah ı merdan Ali
Allah ona verdi zülfikarı
bir de Allahtan istedi binek atı
Allah dündül ü ona yolladı
düşmanlar onun heybetinden dona kaldı
bir tek başına orduya bedeldi
çok cengaverler ona boyun eğdi
Allahın dinine onları davet etti ..
davet olmayanın başı giderdi
o hep Allah için savaşırdı
kendi için bir karınca bile ezmezdi

o söylediğim benim babam dı
dedem
hazreti Muhammed Mustafa sallallahü aleyhi vessellem
ne kadar Allaha şükretsem dolmaz bir kaba
bundan daha büyük nimet mi olur
sonsuz şükrüm olsun yüce Allah'a ...
benim kardeşim Hüseyin hiç can yakmaz
öyle merhametlidir ki başkası açken kendi yemek yemez
kimsenin aleyhine dedikodu etmez
onu hiç düşmanları çekemez
mücadelesi hep Allah için oldu
ona hile yaptılar tuzak kurdular
o Allahı sevenler için mücadele etti
ve başının gideceğini hissetti
ve yine oraya gitti
ve düşmanları onu çevirdi
mücadele ederken öyle bir susadı ki takatı tükendi
tam su içerken başını verdi
bir su içseydi o kadar daha düşman olsaydı baş edemezdi
o ne güzel şehitti
müslümanlar onu öyle severdi ki
hala bile üzüntüleri gitmedi ..
babası hazreti Ali
dedesi
Muhammed Mustafa sallallahu aleyhi vessellem
öyle bir şehitlik mertebesi aldı ki
onun derecesinde olan çok az kişilerdi ..
o hazreti Hasanın kardeşi hazreti Hüseyin di ... “



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder