18 Kasım 2012 Pazar

Hazreti YAHYA aleyhiselam




Hazreti Yahya peygamber aleyhiselam
---------------------------------------
Ben doğduğumda büyük insanlar gibi aklım keserdi ..
bir yaşımda
kendimi bilmeye anlamaya başladım ...
haramı ne annem babam boğazından geçirdi
ne ben geçirdim ...

17 yaşında peygamberliğe eriştim
bunu ben bildim
başkasına bir müddet bildirmedim ..ben zekeriya aliyyüsselam oğlu yahya yım 

sonra peygamberligimi çoğuna söyledim ..
bende Alla'hın elçisi olarak görevlendirildim ..

çok kuvvetli bir bünyem vardı
taşı sıktığımda elimde un ederdim ..
en büyük özelliğim insanlar gücümle degil
merhametimle elde ederdim ...
ben hiç bir zaman gücümle kuvvetimle gurur yapmadım
Allah bana öyle bir güç verdi ki hoşlandım
Allah a da çok şükranım ...

ben gücümle insanları yenmeyi hiç denemedim
deneseydim
çok insanları ezerdim ...
bu benim şanıma yakışmaz
ben bir peygamberim ...
uyku harici her saniyemi insanları Allah a davet ettim ..
herhangi bir yerde
aciz yetim kalanı görürdüm hemen oraya yürürdüm ..
onlara yardım eder kurtarırdım ..
onlarda benim safıma katılırdı .
tüm askerlerim
etrafa dağılırdı
Allah'ın emrine davet ederdi ..
benim dergahımda birleşirdi ..
benim uykularım bile boşa geçmezdi
uykumda Allah bana ilim ögretirdi
yapacağım işi de gösterirdi ..
uykudan kalktığımda
ihtiyacımı giderir hemen görevime başlardım ...
aldığım emirleri hemen yapardım
bazen sıkıntı da çekerdim
bazen de zorlanırdım
mutlaka sonunda başarırdım ..
ben zekeriya aleyhiselam oğlu Yahyayım ..
benim de özelliğim
çok küçük yaşta hikmet sahibi olmam
üstün dereceli vasıflarda ilmi makamda iyi huylu olmamdır ..
yaralı aç kalmış hayvanlara çok yardım eder
onları sağlığına kavuşturur
ihtiyacını giderirdim
çoğu hayvan benim dilimden anlardı ...
beni gördüklerinde yanıma koşardı
hasta olup yaralı olanlarda benden medet umarlardı
Yahya'nın onlara yardım edeceğini çok iyi bilirlerdi ..
ben rabbimin emriyle zekeriyadan dünyaya geldim
ana rahmine yerleştim
ana rahminde gözlerim açıktı
çok olayları görürdüm
ana rahminde bile ilim gördüm
hiç annemi rahatsız etmedim
anam hasta olduğunda
annem için dua ederdim ..
bunları bana Allah lutfettigi için bildim
dünyaya lutfedildiğimde
birazcıkda olsa ağladım ..
her doğum halinde mutlaka ağlanır ...
bir tek ağlamayan 

Allah'ın habibi Muhammed Mustafadır
bütün kainat yaratılmadan
onun ruhunu Allah yaratmıştır
Amine anamızdan dünyaya getirmiştir
..
ona tabi olanlar mutlaka kurtuluş bulur
o ne mükemmel
ne muhteşem bir peygamberdir ..
bütün kainata acır kendini en sona bırakır
o merhametler sultanıdır
o iyilikler sultanıdır
o hep iyiliğin peşinden koşandır
zalime bile vurmaz
onlar için Allah'tan bağışlanmalarını ister
...
yaradana tabi olan kazanır
tabi olmayan her zaman zarardadır ....
ölüm beni tez yakaladı
Allah bana bu kadar izin verdi
hayatımın hergünü hemen hemen hatasızdı
Allah a her işimi senin emrinde olsun diye dua ederdim
onun emrinden başka hiçbirşey istemezdim
dileklerim kabul oldu
ölümümün günü bana verildi
yaradan :

“Ya Yahya
hazırlan dedi
senin görevini alacak olan kulum bekliyor
o da meryem oglu İsa'dır
her baş yerini terk eder
başkası alır
yalnız yaradan
başlangıcı olmayan sultandır .. “


ben böyle göç ettim dünyadan
çok mükemmel bir yer verdi yaradan
akıllı kul
kötülük yapmadan yaşayan
Allah a zikirsiz kalmayan ...
benden size nasihat olsun
vaktiniz varken vaktinizi değerlendirin
nefsinize esir değil
Allaha mahkum olun
Allah a mahkum olanlar
a en güzel cennet verilir ...
çünkü sen kendini Allah a mahkum ettin
Allah a kendisini mahkum edenler
evliya gibidir
zikri de çok güzel yaparsa
evliyadan bile yüksektir
Allah hiç bir yapılanı boşa geçirmez
bunu iyi bilin ..
günahında olsa sığın yaradana
katil de olsan sığın yaradana
o seni aff eder
tövbe etsen yeter
yanlışı terk edip Allah'ın emrine girmek ne güzel ..
hem ruhu tatmin eder
nefsi arzuları da bir bir yok eder
her zaman kazanan olursun
...,
her iyilikte vardir bir sevap
yaptığın iyiliğin karşılıgını kuldan degil
en güzeli Allahtan almak ..

yaradan yapılan iyiliğin karşılığını verir kat kat
insanlar sana yaptıgın iyiliğin karşılıgını vermeyince
kendin için hiç üzülme
onlar için üzül merhametli olması için
en güzeli budur ..
...
binayı temelsiz yaparsan
çok uzun sürmez çabuk yıkılır
namazsız insanda böyledir
dinin direği namaz oldugunu bilmelidir ...
ibadetinizi
hep rahat olarak yapmak istiyorsunuz
ibadeti çalışmadan zorlanmadan sıkıntı çekmeden yapmak kolay
fakirlik çeken sıkıntı çeken
hastayken ibadetini isteyerek yaparsan
sağlığında yaptığın ibadetten
daha çok pay alırsın
elden ayaktan düştükten sonra yaptığın ibadetten gelmez hayır
gençliğini nefsine harca
yaşlandığın zaman zikre başla
sofraya gelen tuzdan olursun bir parça
gençliginde ibadetsizliğine çok pişman olur da ağlarsan
Allah'tan af dilersen
yaradan merhametlidir seni bağışlar hemen
yaptığın zikir çok faydalı olur
yükselirsin Allah'ın sevgisine hemen ...
ömrünü boşa geçirenlere yazıklar olacak
kendilerine en büyük cezayı verdiler
ölünce anlayacaklar ...
ağır taş yerinden zor kalkar
ağır müslüman çok zikir yapar
kimseden korkmaz
bedeni ağırlık degil
manevi ağırlıgı olan çok iş yapar
Allah rızasında bıkmadan koşar ..

kendinizi hiçbir zaman büyütmeyin ki ağır olun
o zaman başkası sizi çok büyütür
gerçek müslümanlık budur ...
...
istediğiniz hiçbir şey olmadığı zaman
sıkıntınız durmadan artar
düşünmesi lazım
bende iş değil yaradanda biter
sabırlı olan tahammullü olan
kazanır sonunda da başarır
sabırsız olan
ne başında başarır ne sonunda başarır
sabretmeyenler her zaman zarardadır
mülkun sahibi Allahtır
inanarak isteyene verir ...
allahümme ya rabbena
allahümme vafuanna
allahümme cunubena
ve kına azabennar
bi rahmetike
ya erhamerrahimin
velhamdülillahi rabbil alemin ..
amin ... “

Kuran-ı Kerimde Yahya peygamber :

BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM

  " Zekeriya mabedde namaz kılarken melekler ona, “Allah sana, kendisinden gelen bir kelimeyi (İsa’yı) doğrulayıcı, efendi, nefsine hakim ve salihlerden bir peygamber olarak Yahya’yı müjdeler” diye seslendiler.  "(3, 39)


  • Zekeriya’yı, Yahya’yı, İsa’yı, İlyas’ı doğru yola erdirmiştik. Bunların hepsi salih kimselerden idi. (6, 85)

  • (Allah şöyle dedi:) “Ey Zekeriyya! Haberin olsun ki biz sana Yahya adlı bir oğul müjdeliyoruz. Daha önce onun adını kimseye vermedik.” (19, 7)

  • (Yahya dünyaya gelip büyüyünce onu peygamber yaptık ve kendisine) “Ey Yahya kitaba sımsıkı sarıl” dedik. Biz ona daha çocuk iken hikmet ve katımızdan kalp yumuşaklığı ve ruh temizliği vermiştik. O, Allah’tan sakınan, anne babasına iyi davranan bir kimse idi. İsyancı bir zorba değildi. (19, 12-13-14)

  • Biz de onun duasını kabul ettik ve kendisine Yahya’yı bağışladık. Eşini de kendisi için, (doğurmaya) elverişli kıldık. Onlar gerçekten hayır işlerinde yarışırlar, (rahmetimizi) umarak ve (azabımızdan) korkarak bize dua ederlerdi. Onlar bize derin saygı duyan kimselerdi. (21, 90)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder