30 Ocak 2013 Çarşamba

Abdülkadir Geylani nasihatları :



" ilmi arzulayan mutlaka peşine gitsin 
arzuladığın şeyi elde edersin 

ilmin üç cephesi var :
---------------------------
manevi ilim
hissi ilim
akli ilim

manevi ilim Allahı arzulamakla çoğalır
emrini yaptıkca gelişir

hissi ilimde Allahtan gelen yetenektir
onu güzel işlerde kullanırsa
manevi ilme çıkılır
hissettiginin yüzde doksanını bilen
çok başarılı olur
onu yanlış işlerde kullanmazsa
Allah onu darda kaldığı zaman
yanıltmaz
mutlaka başarılı olur

akli ilim de bedenle çalışan ilimdir
yapmak istediği şeyde
akıl ve düşünce birleşir
bedende uygulamaya geçilir
veya sözünle

böyle devam ederse beyni gelişir
kafasında yapacağı işi olgunlaştırır
beynine alır
ve sonra çalışmayla onu icad eder
bu ilmi Allahın rızasına göre uygularsa
üç ilmi de içine alır
ilmi bırakmayan her zaman ilerler
en güzel olanı da Allahın ilmini seçenler
ve peşinden gidenler ...

***

ben ilmi çok sevenlerden bir kulum
ne kadar uzak olursa olsun
öğrenmek için
hazırlık yapar giderim ..
akil baliğ olduğumdan beri hiç terketmedim
zararlı olan ilim e hiçbir zaman ilim diye bakmadım ..
Allaha yönelik olan ilimleri çok arzuladım
evliyalık derecesini en uzak yerdeki ilmi almak için yollandığımda aldım
o kervan soyulan kervandır
doğru sözümden dolayı
kervancıbaşı yapmış olduğu bütün kötülükleri bırakıp
hep adaletli olup bana katıldılar
o anda katılmadılar
ben ilmi alıp döndüğümde
yanıma geldiler
ve ilk müritlerim oldular
en küçükleri bile
babamın yaşındaydılar ...

yalandan hiç hoşlanmam
yalan benim zıddım dır
düşmanımdır ..
yalan olan yerde hiç durmak istemem
ruhum daralır
orada hiç kalamam
yalan söyleyen insanı da hiç sevmem
onlar la vaktimi de geçirmem
yalancı insandan hayvan bile üstün

sözünde durmayan çok güvensizdir
yalana alışan insanın yalandan vazgeçmesi bile çok güçtür

yalan dolan dedikodu olan yere kendinizi alıştırmayın
yıkılsanız bile doğruluktan şaşmayın

ömür boyu muhannat yaşamaktansa
bir kere
yiğit ölün....

gerçek müminler yalan söylemeyenlerdendirler

sizde öyle olun .....

beni yaksalar yıksalar
asla yalan söyletemezler
her yalanda
hayatım kurtulacak olsa da
doğruyu söyleyip ölumü tercih ederim ..

bir lafta vardır
doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar
onu söyleyenler çok aptaldırlar

yalan söyleyeni dokuz köyden kovarlar ..
diyecekleri yerde şaşırdılar .
onlar çok akılsız kullar ...

milleti yalana teşvik ederler
doğru söyleyenler her zaman yiğit ölür deseydiler
o zaman iyi anılırdılar
şimdi toprağın altında yalan söyleyenler
mutlaka cezasını çekecekler ....

doğru söyleyenler
sonunda mutlaka başarır
etrafındakiler de doğruluğundan dolayı
insanlar ona yaslanır
bende onlardan biriyim
ben Abdülkadir Geylani
kervan yolculuğumdan sonra evliyalığım başladı

Allah beni birden çok yüksek mertebeye yükseltti

müritlerimin bir çoğunun evliya olduğunu bilirim
öyle yüksek dereceli olan evliyalar var ki müritlerimden
hala devam eden silsilemden ..

benim müritlerime en çok yaptığım nasihatim
yalan söyleyen müritlerim yanıma yaklaşmasın
onları mürit diye kabul etmem
boşuna ugraşmasın
diye nasihat ederdim ..

yalan söyleyenler
yalanlarını terk ederdi
asla birdaha yapmazdı
dogruluktan keyif alırdı ve hoşlanırdı

yalan ile kazanılan para
insanın hem ruhunu bozar
hem sıhhatini bozar

yalan söyleyeni Allah hiç sevmez
yalan söyleyerek
nefsini kandırarak
Allahı arzulayanlara

Allah onlara izin vermez
çünkü onlar nefisleriyle hareket ederler
gerçekten Allahı arzulayanlar çok doğru olurlar ...

yalanla kendini metheden insan
havada uçan kargalar bile ona güler
hayvan deyip geçme
o yalan söyleyenden daha akıllıdırlar

yalan söyleyerek para kazananlar
harama çok alışırlar
cimri olur parasını bile yemezler

ölünce
mirascıları
yemiyenin malını yerler
akıllı olsaydı yeseydi derler
böyle yapan arkasından böyle nesil bırakır
kabirde cezasını bile arttırır ....

yalandan ben çok güçlüyüm
on kişiye birden sarıldım
hepsini yere serdim
veya
ben gittiğim yerde ayağa kalkarlar
bana saygı duyarlar diyen yalancı

böyle insanda güçte yiğit değil
yalancılıkta yiğittir ...
en çok korkak insan onlardır

yiğit olanı başkası anlatır

yiğtlik vurmakta kırmakta değil
yigitlik
barıştırmakta
yada herşeyi yatıştırmakta
ya da beladan kaçmakta
ve en güzel yiğitlikte
Allah için savaşmakta
orada ölüm bela değildir
Allaha kavuşmaktır
oradan kaçan Allahtan uzaklaşır ....

bana evliyaların pir i sin derler
evliyaların pir i benden çok olanlar da var
bu ismi ben kendime takmadım
muritlerim taktılar
müritlerim içinde çok çok evliyalar var
onlarin safında bile binlerce kişi var
kendisini çok yüksek tutan kul
gurur kibir yapanlar
ben yaparım ben ederim diyenler

Allah akıllarını alsın bakalım
nasıl konuşacaklar
deliler bile onların yanında akıllı kalırlar
Allah verdi aldım
Allah gösterdi gördüm
Allah bildirdi bildim deseler
ben neyim ki
Allah için ağlayamıyorum
diye feryad edenler
işte bunlar Allahın çok sevdiği kullar
bunlar zahiri ve aşikarı ve düşündüğü şeyi görürler
çünkü onlar
Allahı zikrederken hep ağlarlar
ben ağlayamıyorum diye feryad ediyorlar amma
hep ağlıyorlar
işte bunlar bunlar güzel kullar

ağla gönül ağla gönlünü Allaha baglayarak
ağla gönül ağla gunahından korkarak ..

ağlayarak günahını Allaha bildir ki
Allah o günahın yerine çok derece verecek

yaradanın merhametinden bir kul nasıl umut keser
yaradanın merhameti yanında
bütün kainatta yaratılanların merhameti toplamı zerre kadar olduğunu bilseler

yaradana öyle bir adapte olurlar ki
secdesiz ve şükürsüz hiç bir gün geçirmezler .

şimdi
bunu öğrenmiş oldunuz
ona göre kendine çeki düzen ver

yaradanım öyle bir merhametli ki
ona hiç doyum olmaz
düşünmek bile yeter

yükselmek isteyen
maneviyata girmek isteyen
ve
çok dereceli olmak isterse
çok merhametli olsun yeter ...

her doğanın sonu ölüm olur
bu Allahın kanunudur hiç kimse bozamaz

dünyada kalmak olsaydı
Allah
habibini almazdı .

dünyada yaşantınızı güzel geçirirseniz
ölümünüz hayır olur

dünyada yaşantınızı zulümle geçirirseniz
ölümünüz çok ağır olur ..

benim de ölümüm insanlar tarafından oldu
Allah öyle sebep kıldı
ben şimdi çok huzurdayım
yaptıklarımın mükafatını aldım ..
onun için peygamberimize komşu oldum

sizde yaşantınızın mükafatını almak istiyorsanız
çok dogru ve merhametli olun
zikre sarılın asla terk etmeyin
hata yaptıgınızda
Allahtan af dileyin ..

cennetle müjdelenirsiniz dediğimi yaparsanız
Allah sizi
habibine ümmet ve komşu eylesin
istediğiniz arzunuz hayır olsun
bereket Rabbim ihsan etsin
Allahın emirlerine sarılanlardan olun
rahmeti bereketi üzerinize olsun

esselamu aleyküm ...

www.facebook.com/ottomanm2d
http://ottomanm2d.blogspot.com/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder