19 Ocak 2013 Cumartesi

EĞİTİM + DİL manipülasyonlarına GİRİŞ



  
-----------------------------------------------------
     Darwin " Türlerin kökeni " adlı kitabı yayınlıyarak o güne kadar felsefi arenada cereyan eden materyalist şeytan ilerleyişini hayata tatbik etmiş oldu.

  Böylece tarihte ilk defa Hayatın sonlu olduğu...

  ahiretin olmadığı...
 insanların da ottan çöpten farksız varlıklar olduğu vurgulanıyordu...

   hayvan-insan etkileşimi ve sözde evriminin geçişken olduğu anlatılmıştı bunlaırn safsata olduğunu artık biraz düşünebilen herkes biliyor...


  Ama Darwin aslında bir temel olgu oluşturmuştu .Ve bunu materyalistlerin hizmetine sunmuştu artık bu TÜR ve KÖKEN kavramı her noktada uygulanacak hale gelecek...


  Pişirilerek MİLLİYETÇİLİK ZIRHI giydirilecek

  ve BARBAR kavim MODERN KAVİM ....duygusuna çanak tutacak...BÖylece BARBAR OLMAYANLAR BARBAR OLANLARIN ÖLDÜRÜLMESİNE ALKIŞ TUTACAKTI .
veya İLERİCİ -GERİCİ tartışmaları için malzeme temin edilmüş olunacaktı .

 ortak diller

akraba diller 
ölü diller , Hint-avrupa dil ailesi,ural-altaik dil ailesi....ve diğerleri kolayca sınıflandırılmıştı .

 yani Drawin ve onu takip eden materyalistelre göre dillerin de kökeni olduğu...kavramların sınıflandırma olmadan  anlaşılmayacağı gizli tezlerini de barındırıyordu .


GELELİM BU VERİLERİ YÜZYILIN MANİPÜLASYONUNU HAZIRLAMADA NASIL KULLANDIKLARINA:

---------------------
    Her ülkenin iki temel unsuru vardır ,bunlardan bir tanesi dilidir...diğeri de dinidir .

Materyalist felsefe bavyerada illüminatinin aldığı kararlar doğrultusunda felsefede :

 SOSYALİZM
 LİBERALİZM
ve FAŞİZM
       aynı ülkede Almanyada piyasaya sürüldü !

    Bu fikirleri meydana getirirken elbette efendileri şeytan onlara rehberlik etmişti  .

    SİMYA daki maddenin farklı hallere bürünebilmesi gibi bu felsefeler de adeta geçirgen özellikler taşıyordu .

   Mesela dünyanın en faşist lideri Hitler aslında Sosyalist nasyonalist idi ;

  mesela liberal politikalar beraberinde tekel vari şirketlere  sebep olarak Faşist kurumlara dönüşüyorlardı ...
     Mesela sosyalist olduğunu iddia eden devletler oligarşik faşist öğeler kullanmışlardır. ( seyahat özgürlüklerinin kısıtlanması  gibi )

************

  Ama bizi asıl ilgilendiren bunların EĞİTİM ayağı olacak .

   Malum Baveyrada kök salan fikirler tohum halinde yeşermeye başlayınca bu filizlerden bir tanesini İNGİLTERE ye gönderildi ve esas vazifeyi de bu ülkeye havale ettiler .


 Onun görevi eğitim  doktrinlerini tepeden tırnağa değştirmekti .

------------------------------------------------------------------

 tek dil kültünü meydana getirecek yapıları oluşturmaktı .


 böylece  İngiliz eğitim sistemi ve uygulamaları ilkin ülkede ,

    sonra " güneş batmayan imparatorluk " dönemlerinde sömürgelerinde toplumlara şırınga edildi .

   Elbette ABD anglo-sakson geleneğin en büyük temsilcisi ve KÜLTÜR İHRACATÇISI olunca işler daha da kolaylaşmıştı .


   Sömürgelerde ilk yapılan uygulama yerel dil unsurlarını bozmak olmuştur .

 kültürel şoklarla beslenen bu süreç daha sonra bir halkın kendi dilini konuşamayacak hale getirilmesine dayanıyordu .

   Bir millet kendi dilini konuşamayıp yapay hale getirilmiş bir dil kullandığında...

    Dil kısırlaştığında düşünce -fikir ve bilimsel alanda üretimleri de kısırlaşacaktı ki öyle de olmuştu .

 *******

  İleri eğitim olarak " medeni  " gösterilen okulların tamamında İNGİLİZCE eğitim dili olmuştur .

   O toplumun " kaymak tabakası " çocuklaırnın en iyi meslekleri elde etmeleri için bu okullara göndermişlerdir .


  zaten ekonomik olarak imkanı olmayanlar çocuklarının  kırsal memurlaklarda bir maaşı olmasına yetinecek kadar alçakgönüllüydüler .


 " kaymak tabakanın " ingiliz diliyle eğitilmiş çocuklarına dünya kapıları açılıyordu açılmasına da...


 bu kapı anahtar olarak ingilizceden başka bir şeyi de kabul etmiyordu ....


 Bu mühendislerin ,mimaların  vs lerin ÜST bilgi LİMİTİ İNGİLİZCENİN ULAŞTIĞI LİMİTE DENK OLACAKTI .

  
   ingilizin  mühendislik GURUları  onların da GURUSU olacaktı .
  ingiliz MİMAR SİNAN I tanımyorsa o da tanımayacaktı !
 

 İngilizin zaafiyeti onların da zaafiyeti ...
 ingiliz kibiri onlara da şirayet edecekti ...

  Ve bunu başardılar ...


  Hatta sömürgesi haline getirmedikleri ülkeler de bu İLERİ modeli almak için can atıyordu bile .  


 ************

    Bir dilin kültürü yaşantısı ...korkuları zaafları ...acımasızlığı...cimriliği...zayıfı ezen merhametsizliği.....güçlüye boyun eğen yalakalılığı da o dille beraber kültür olarak

      düşünce olarak dili öğrenen toplumlaırn hafızasına 

                   DÜŞÜNCE KODLARINDA Yeredenir .

*************

    Türkiye de ilk adım DİL olmuştur .

 Bugün  Dİlimizdeki  kodlarımız o kadar değişmiştir ki ...doğudaki ülkelere bakerken artık İNGİLİZ REFLEKSİYLE bakar olduk .


   Artık şarkiyatçı -oriyantalist bir şekilde görüyoruz arap toplumlarını  .


 Onlar bizim için ÖTEKİ konumuna gelmiş tir :

  " Çöllerde bir şey bilmeyen bedevi konumundadırlar .
   Günlerini gün ederler ...
     haremleri vardır...
          tek düşünceleri de uçkurlarıdır . vs " 


    Evet arap edebiyatından ortadoğu ve doğu edebiyatından da bihaber hale geldik-getirildik ,

    ortak kültür olarak yaşayıp öğrendiklerimizden de


                  KURTARIL-DIK

     
                          artık  BATILIYIZ ...(!)

 pusulası olmayan bir coğrafyada ....okun gösterdiği tek ve mecburi yönün GARP olduğuna ikna olduk !


  Garp kelimesi ne kadr tuhaf bir duygu uyandırdı değil mi ?
               haklısınız .


******************

  Anadolu liselerinde dersler İNGİLİZCE okutuldu bu ülkede .

 kimya ingilizce

matematik ingilizce
fizik ingilizce....

 öğrencinin kendi dilinde bile anlamakta güçlük çekeceği konular ...yüksek puanlarla bir yerlere gelme ihtimali olan BEYİNLERE ÖĞRETİLEMEYECEK halde sunuldu ...


 EĞİTSEL SOYKIRIMA uğratıldık ....

 Bİr ülkenin en önemli güvence kaynağı olan nesiller İNGİLİZCE sömürge sevdasına fena edildiler .

 Elbette KAYMAK TABAKASI da FRANSIZ ca manyağı 

 PAris hastası olacak şekilde Dame de sionlarda ,

    Saint Josephlerde ,
    tevfik fikret liselerinde ,
    Saint Benoit larda ve Galatasaray liselerinde veya ROBERT KOLEJLERİnde yetiştirilmeye devam edildi ...


 Hani hep derler ya sömürge olmadık diye ....


  Kaymak tabakası SÖMÜRGE okuluda okumuş ...

   LİDERLERİ SÖMÜRGE ZİHNİYETİ OKULLARDA YETişmiş her toplum aslında sömürge hükmündedir .


  Ama bunu sorgulayacak kadar serbest düşünce kabiliyeti bırakılmaz...

 birkaç marş....
bir iki yalan uyduruk şiir...

 okuyanın da okutanın da inanmadığı hamasi sözler...

  Gri duvarlar...
 siyah tahtalar 
 siyah önlükler...

   forma çıkarmayı istemezüüüük diye bağırır...

   sömürgeden ve faşist sistem ürünü bu klişeleri İLERİCİLİK adına sahip çıkarak vatan millet kurtarırız .

 -----------------------------

  Bu necip millet 
 ingilizin diline müptela edildi kardeşlerim ,

     onun cikleti, 

onun kot pantalaonu , 
onun dizilerinin kötü kopyalarını izliyoruz...
onun yarışma programı...
              ne kadar yerli dersen de...

onun TALK SHOW u...onun REALITY SHOW u ....Onun STAND UP ını izliyoruz...

 ve onu CINEMAsı 
    onun MUSIC ini dinliyoruz
 onu CAFE sini içiyoruz yoksa farkında değil miyiz ? 

   ingilizin  beğendiği şeyleri beğendiğimizin 

  nefret ettiği şeylerden  biz im de tiksindiğimizden ...
                                                                 bihaber miyiz ?
kim bilir 
  belki de    yakında CADILAR BAYRAMIMIZ da olur ve kanıksarız 
      ve NOEL den az evel uğrar toraklarımıza ...
  
    stop .


www.facebook.com/ottomanm2d


  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder