9 Eylül 2012 Pazar

Hz Harun aleyhiselam + Hıdrellez


Harun alayüsselam : 


" Benim birkaç özelligim var 
en sevdigim özelliklerimden biri 
her türlü hayvana yararlı olmam müşkülatlarından kurtulmalarına aracı olmamdır ...


ikinci özelligim de hiçbir zaman ne olursam olayım yalan söz ağzımdan çıkmazdı 


parça parça katledilecegimi bilsem de 
yine de yalan söylemek düşünceme girmezdi ...
yalan söylesem de söylemesem de yaradan bilirdi 


yalan söylemeyince Rabbim beni daha çok sevdi ..
iki kişiyi barıştırmak için bile yalan söylemem ..
sen hatalısın sen hatasızsın 
özür dileyen sevinir özür dilenende sevinirdi ...


bir insana hatasını güzellikle anlatırsan hatasından döner
hiddetle hatasından vazgeçirmeye çalışırsan 
o insan daha büyük hata eder ...
yanlış düzelmemiş olur ..



üçüncü özelliğimden biri de 
yaradan rabbim hiç aklımdan çıkmazdı 
nereye gidersem gideyim kendimi sanki bir kalenin parçasının 
tozuyum gibi görürdüm ...
çünkü yaradan sonsuz kale gibidir ..
herşey ondan halk edildi zuhur etti 
her yaratılanın yaşantısının sonu Allahta biterdi 
...
eger yaşantınızı devam ettirdiginiz
müddetce 
Allah'ı unutmazsanız 
hiç bir olayda mağlup olmazsınız...
en büyük galibiyet Allah için ölmek ve cihattır ...
eğer Allah ı hiç unutmadan hayatınızı devam ederseniz 
ister güç ister rızık ister bereket isterseniz 
mutlaka isteğiniz gerçekleşir
herşeyin sahibi Allahtır 
kula istedigi kapıyı açtırır 
sabırlı olmakta güzeldir ...

ama Allah a " sabrımız tükendi 
bir an önce ver "diye de dua edilir ....


ben çok zengindim ...
ve paraya o kadar meyil etmedim 
hep paramı ihtiyacı olanlara verdim ..
verdikce daha çok çoğaldı 
eksilmedi


ben öyle çok kayaları tuttum ki 
hep onları altın ettim 
...
ve benim kavmim genellikle fakirlik çekmedi ... ve ihtiyaçsız kalmadı çok rahat yaşadı ..


Karun tuttu altın oldu ama azaldı 
Harun tuttu altın oldu çoğaldı



karun gibi zengin olsan ne olur 
insanlara iyi sebep olmadı ...


bana Allah çok verdi insanlar benden faydalandı ...


Karun gibi zengin olmayı istemeyin ...
Harun gibi zengin olmayı isteyin ..
Harun un tuttuğu yer bereket doldu 


ve ben Harun 
allahın peygamberlik verilen bir dostu ...
...."


http://www.facebook.com/ottomanm2d

-----------------------------------------
HIDRELLEZ  HIZIR -İLYAS
-----------------------------------------


ilyas alayüsselam 
------------------------------

bir yaprak solar ömrü biter 
bir ağaçta çok yapraklar vardır 
biri önce terk eder 
biri sonra terk eder ....

insan dogar yaşamaya başlar 
bir diğeri ise yaşantıyı devam etmeye ömrü vefa etmez 
çok çabuk gider ...
onlar hayatı tanımadan gittikleri için cennetliktirler ..
yaşantıya devam edip akil balig olmadan göç edenlerin 
sevapları yazılır günahları yazılmaz ....
onlarda ölünce cennetlik olurlar 
yaptıkları sevap hayırlı işler 
büyüklerine verilir 
dereceleri yükselir 

yaptıkları kötülüklerin acısını da büyükleri çeker ...

ama eğer ana-baba uyarmış engel olamamışsa 
emir veripte susturamazsa Allah günah yazmaz .....

akilbaliğ olduktan sonra 
her ne yaparsa yapsın anında kayda geçer 
yaptıgı hataya tövbe ederse kaydını siler melekler ...
çok zamana uğrasa da yine Allah tövbeyi kabul eder ....

akil baliğ olupta Allah'ın emrine uyup yaşantısına devam edenler 
bunlar kurtuluşa erenler ...

ben İlyas alayüsselam ım 
hiç anlamadıgım bilmedigim şeyleri öğrenmeye çok meraklıyım 
bunun için Allah'a el açıp 
çokca yalvardım ....
Hızır alayüsselam oldu bana ilim arkadaşı ....

ondan öyle çok şeyler öğrendim ki ...çok şaşırdım ...
çok zulüm sandığım şeylerini gördüm 
amma 
ben çok aldandım ...
ve şaşırdım ...
her şeyde hikmet sır vardır 
Hızır alayüsselam bana anlatınca 
çok iyi anladım ...
hata sandıgım şeyler onları kurtarma vesilesi oldu ...
zulüm artışları bitti 
hem katledilen kurtuldu 
kötülük yapacağı insanlarda şifa buldu ...
katledilenler genelde sabiydi ...

bir ara Hızır'la öyle bir anım oldu ki 
karaya çok büyük bir balina geldi ...
devamlı ağzını açıp örtüyordu ...

Hızır alayüsselam onu kesti öldürdü 


ve o deniz kenarında balık tutup ihtiyaç gidermeye çalışan 
çoçuklar 

ailelelerine balık tutup götürürlerdi...

Eğer Hızır alayüselam balinayı öldürmemiş olsaydı 
onları yutacaktı 
hem çoçuklar kurtuldu 
hem de çocukların nafakası ...

bu olayın ben önce farkına varmadım 
ve çok üzülmüştüm ...
içimden birazcık olsun ona hiddetlendim 

bunu Hızır alayüsselam anladı 
bana çok nasihatlar yaptı 

bana sabredip devam edeceksen bana katıl 
yaptıgım şeye içerlenme 
hızır alayüsselam yanlış yapar mı ?
Allah'tan aldıgını Allah'ın emriyle yapar ..
ve uygular 
uygulatır 

Hızırla öylece bir müddet daha devam ettim 
öyle şeyler yaşadımki dayanamadım 
ve Hızır beni bıraktı 
ben onu bırakmadım ...

Hızırda ne kadar büyük hikmetler varmış 
ben çok çok şaşırdım ...
peygamberlik devam etseydi 
Hızırla peygamberlik mutlaka devam ederdi 

peygamberler bile onun ilminin yanında yüksek degildi ...

Allah'ın habibi farklı 
binlerce hızır olsa 
ona yetişemezdi 
......
-------------------------------------------------
HIZIR aleyhiselam
------------------------------------------------
Hızır alayüsselam yerin dibinde de gezer 
havada da 
gökyüzünde de 
denizin dibinde 
sadece dünyada degil 
yıldızlarda da uzayda da gezerdi ...

orada da sıkıntı acı olunca 
hemen oraya gidip düzeltirdi ...

dünyada yaşantımız devam ederken 
Hızıra Allah' ın selamını eksik bırakmayın ..
buna devam ederseniz birgün karşınıza çıkar 
bazısı faydalanır 
bazısı faydalanmaz 


menfaat için degil gönülden selam eden kavuşur ...
o Allah'ın sevdigi kulu 
ona Allah'ın selamı olsun ...

HIDRELLEZ 
İlyas ile Hızırın buluşması demek 
duaların makbul olması güçlü olur 


hıdırellez günü 
salatü selam 
lhızır ilyasa selam gönderenler kurtuluşa yaklaşır 
duası kabul olur 

bu şekilde anlayıp bilenler içindir 

hıdırellez günü 
hızır ve ilyasa selam bolca gönderin 
salatü selam bolca çekin 
yatsı namazından sonra iki rekat hacet namazı kılın 
dua edin 

salatü selam çekerek uyuyun 

niyetinizi görürseniz 
karşınıza gelir ...

en çok Hızır alayüsselam efendimizle 
irtibatlı olan olan peygamber benim bunu bilin 
...Allahın habibi hariçtir 
o her an her yerde 
aynı vasıfta hareket ettigi için 
onu görür ve bilir ...

Hızıra çok şey de ögretir ...


o demiştirki Musaya 
onla biraz daha sabretseydi 
çok güzel olaylar meydana gelecekti 
ama sabredemedi 
bunu Allah'ın habibi söyledi 

----------------------------------------

Hızır gibi yetiştin derler ama dogru demezler 
Hızır yetiştigi yeri ihya eder 
ve temizler ...
Hızır gibi yetiştin demek günah degildir 
onu söyleyen de rahat eder ..
Hızır ın ismi anıldıgı yerde sıkıntılar gider ...

Allahın habibi de anılırsa insanların
imanı yükselir dert bela sıkıntı gider 
para pul gelmese bile gönül ruh rahat eder ...

Hızırlan nasreddin hoca bile hasbihal ederdi
Hızırdan icazet aldı 
Nasreddin hocanın her konuştuğu sözde hikmet ve sır vardı ...

ona deli Nasreddin hoca derlerdi ...
Nasreddin hoca kendisine deli dediklerini hemen anlardı 

onlara hikmetli oyunlar yapardı 
o zaman derlerdi ki 
Nasreddin hoca çok akıllı 
ve çok hikmetli bir kul ..

kendilerinin akıllı degıl 
akılsız ve deli olduklarrını birbirlerine söylerlerdi ..

çok akıllı bir insan bırak eşege ters binmeyi 
geri geri yürüse tabanına bir taş vurur düşer ..
Nasreddin hoca düşmeden bayırdan nasıl gider ?
hiç bilmezler ki 
hem arkadan görür 
hem önden görür 

Nasreddin hoca Mevlana'nın duasını çok almıştır 
o bilmeden o duayı ona yapmıştır 
dua ettigi insan da 
Nasreddin hoca dünyaya zuhur edip 
ora halkını 
hem güldürüp hem yola getirmiştir ...
Mevlana nın sözlerinin herbirinde hikmet ve sır vardır 

ona Allah ilim ögretmiştir ..
ve beynine özel bir yetenek vermiştir ..
anında bilmese bile hataya cevap verir 
anında hikmetli sözler yazar 
ve mevlaya döner sema yapar ..
sema yaparken melekler onu havaya kaldırır 
havada döner ..
Mevlana Celaleddin'i de kullar 
çok özel bilsinler ...


http://www.facebook.com/ottomanm2d


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder