9 Eylül 2012 Pazar

İDRİS ALEYHİSELAM


idris alayüsselam ...1.BÖLÜM
-------------------------------



ilk dikişim ayı postundan 
kendime ve avradıma bir elbise yapmaktı ...


ilkten diktigimde çaprazlama devam ettim 
hepsi çıktı ...
sonra düşündüm altlarına ilmik koydum 
çekince bu kez üstten çözülünce 
bu sökülen yere igneyi taktım 
iplen geçiş yaptım ve saglamlaştırdım ...
böyle devam edince tecrübe edindim ...
daha seri daha güzel dikmeye başladım ..


yelek giydigimde 
agaç dallarından dügme yaptım ...
ve kendimi sardım ...


sonradan ayaklarıma çarık dikmeye başladım ...


ve böylece insana lazım olan elbiseleri deriden yaptım ...
hertürlü elbiseyi yapmayı ögrendim ve devam ettim ...


ve kartal kanadıyla yazıya başladım 
agaç meyvelerinden mürekkep yaptım 
genelde siyah renk verenlerden 



ceviz yapragından karadut yapragından mürekkep yaptım ..


yazıyı çok kavimlere ögrettim ...


herkeze kendi dilince yazdım ...
Allah bana bu özellikleri ögretti ögretmeseydi yapamazdım ..


genelde kavimlerde beni çok severdi 
kavimleri genelde çok iyi olan peygamberlerden biriyim ..


başka kavimlerde bana tabi olurdu ..onlara yardımcı olurdum ..
benim genelde görevim ve amacım 
ögretmekti 




sadece insanlara bile degil ...
hayvanlara bile ögrettim ..


çiçek ve agaçların eksiklerini tamamladım ...
agaçların fidesi canlanınca 
onu rahat bir yere diker gübreler beslerdim ...
genelde aynı agaçları aynı çevreye dikerdim ..
birbirine sıkıntı yaratıp birbirine çarpan agaçları 
çok güzel şekilde budar 
daha güzel şekilde beslenmelerini ve büyümelerini saglardım ..




ilk dikişim deriyle başladı 
sonra kumaş 
devam ettikce seri ürettim 



ögrettim 
ögrettikce ögrettiklerim kalabalıklaştı ..



ben idris alayüsselamım ..
benim özelliklerim çok farklıdır 
ilimde ilk olanları Allah bana çok verdi 
Allah resulü hariç ..


ben güneşi çok merak ederdim ..
doğduğu anda kendimi onun karşısına alıp 
onlan iletişime girdim ..
bana özelliklerini anlatmasını istedim 

bana " saygıyla anlatırım " dedi 

" ben olmazsam dünyada hayat olmaz 
dünya dengesinde durmaz 
çünkü benim çekici sinyallerimle denge devam eder 
benim çevremde döner...
ama ben ona çok yakın degilim 
çok uazaktayım 
yakınında olsam kavrulur kül olurdu
Allah beni durmamı istedigi noktada durdurdu ..
beni sabitleştirdi ...
gece ve gün benim sayemde olurdu 
kış mevsiminde yörüngem farklı yerlere ulaşırdı 
dünya genelde soğuk olur 
Ortadogunu bazı yerlerine sinyalim oluşur genelde soğuk olmaz 
dünyanın ısı veren sobası benim ..
ben ısı vermedigim zaman dünyada 
soğukluk ve donmalar başlar 
o zaman kullar ateş yakıp isı veren şeylerden faydalanır 
tabi ki bütün ısılar kullanılsa 
benim verdigim orantıli ısının 
50 de birine erişilmez ..."


kıyametin son alametlerine yakın 
6 ay gece ve 6 ay gündüz olacak ..
güneş battıgı zaman 6 ay çıkmayacak..


güneşte yıldızlardan bir parçadır ..


güneşin görevi dünyada yaşamı organize eder 
yetişen meyvelere tat verir
lezzet renk verir ...


Ay da bunlara eklenir ..
güneş açtıgı zaman yağmur yağınca 
hava en güzel dengede olur 
insanlara ferahlık gelir

o yağmurun üzerine degdigi deri canlanır 
devirlenir 
saça da iyi gelir ...


güneşten bazen enerji çekerim ..
genelde alın şakramdan içeri çekerdim ...
o zaman alın şakram iki türlü alışverişi çok saglam yapardı ...


beyincigimden kalbe 
kök şakraya geldigi için 
nefsim Allahın rızasından 
en ufak yanlış yapmazdı ..


düşüncelerim sırf Allah için olurdu ..


--enerjiyi nefsinden şeytandan alırsan 
şeytan ancak böyle yıkardı ...--
zaten yanlış kullanılırsa şeytana da gerek kalmaz ...
biterdin


Güneş yeşillikte özel vururdu 
oraya uzanır ve güzel şeyler düşünürdüm 


ve düşündügüm şeyler benimle konuştu ..


tabiki İdris alayüsselam ne düşünür 
Allah rızası için yarışma çalışma ister ..


güneş iki saat sonra oradan kalktı 
ve o vasıf bende kaldı ..



bunları ben mi yaptım yapmadım 
Allah böyle takdir etti böyle oldu ..


böyle özellikleri Allah verdigi için 
çok şükrettim ...
hiç böbürlenmedim 
gururlanmadım 
ama çok sevindim...


sevildigim için gözetildiğim için 
sevindim 


ben yaptım ben buldum demedim


çok şeyle ugraştım 
eger anlatırsam kitaplara sıgmaz ...

-----------------------------------------------


2.BÖLÜM
--------------------
İdris as : 
---------------------

"Ay ile de irtibatım oldu ...
Ay ın çıkışını kimse görmezdi ama 
Ay bana kendini gösterirdi ...
tabiat beni çok severdi
Allah'ın habibi farklı 
bütün tabiat degil 
kainat onu severdi


Ayın en faydalı olduğu an dolunaydır...
ondan enerji çekmeye çalışın 
zamanı geldiginde 
çok güçlü vasıflı olursun 

Ama yapanın maneviyatlı ve itikatlı olması gerekir ..
inançsızlar dolunayı da farklı kullanır .


yatmadan şükür namazı kılın 
ve salatü selam çekin 
" Allahım sana inandık güvendik 
güvencimizi sarsmadın şükürler olsun ..."
Allah'a güvenen yıkılmaz..
Allah'a güvenen korunur ..
Allah'a güvenen hem dünyada hem ahirette kazanır ...
Allah'a güvenen mert olur ...
hayır yapmayı çok sever 


Allah'a güvenen düşmana karşı galip olup hep yener ..
dayak yese bile 
maneviyatı düşmanını çökertir ..
Allah'a güvenip dayananlar mutlaka istediklerini ellerine aldı ...


ve o şekilde yaşadı ...


güvenle istediginiz şey mutlaka ele gelir



beden çalışmasıyla zenginlik kolay olmaz 
kolay gelmez 


Akıl çalışmasıyla zenginlik kolay gelir ...


hem akılla hem maneviyatla çalışılırsa 
her ikiside kazanılır ...


bir geminin içi boşsa 
gezme 
insana lezzet vermez
gemin süslü olursa 
içi güzelliklerle dolu olursa 
o kadar keyifli olur


geminiz inşaallah nakışlı bereketli geliyor ...


kader insanın alnında yazılıdır ..
Allah ne zaman hangi saatte ne olacagını iyi bilir ...


ama o yazılan kaderi 
dualar zikirler iyilikler degiştirir


Allah kimseye zulüm etmez 
zulüm insan kendine eder 
ettigini de çeker


Allaha çok yalvarın kaderinizin rızasında olması için 
dua edin ...


insan dualarla kaderini belirler 
buna dikkat edin
Allah insana irade-i cüzuye vermiştir 


kaderini nereye çizerse 
o şekilde yaşar
Rabbim adaletlidir 
görevini yapan başarır 
görevini yapmayan kaybeder ..


öyle hakimler vardır ki taraf tutar 
adaletsizlik yapar 
ama 
Allah adaletsizlik yapmaz ...


kul kendinde suç arasın 
hatayı kendinde bilsin ...


dogru yaşayan zulüm görürse 
hem madden
hem manevi olarak kazanır ..
lezzetinizi Allah için yapın 
keyfinizi Allah için yapın 
eglencenizi Allah için yapın 
oyununuzu Allah için yapın 
hayrınızı Allah için yapın
böyle yaparsanız gönül huzur bulur 
hastalıklarda gider 
...... "

http://www.facebook.com/ottomanm2d

------

HZ. IDRIS (a.s)
----------------------------

Hz. Idris, Hz. Sit aleyhisselamin torunlarindan bir peygamberdir. 

Kendisine 30 suhuf kitap verildi. Asil adi Ahnuh' (Hanuh) dur. 

Kur'an-i Kerimde, cok kitap okudugu icin ona Idris lakabi verilmistir. Ayrica, kendisine peygamberlik, hikmet ve sultanlik verildigi icin « müselles bin ni'me » (kendisine 3 nimet verilen ) de denilmistir.

Idris aleyhisselam'in Babil veya Misir'da Münif'de dogup yasadigi rivayet edilmistir.

Babasinin ismi Yerd'dir.
Annesinin ismi Berre veya Esvet'tir.

Kendisi Adem aleyhisselamin altinci göbekten torunudur. 

Adem (a.s) kadar olan nesebi söyledir
-------------------------------------------------
Idris (a.s) -
Yerd - 
Mehlail -
Kinan -
Enus -
Sit (a.s) -
Adem (a.s). 

Idris aleyhisselamin pek cok evladi olmustur.

Bunlardan en meshuru Metüselah'dir, cünkü Resulullah efendimizin nuru Idris aleyhisselamdan sonra ona gecmistir. 

Adem aleyhisselam'in oglu Kabil'in evladindan olan bir topluma peygamber gönderilmistir.

Cebrail aleyhisselam 4 defa gelip ona Allah'in emir ve yasaklarini bildirmistir. 

Idris aleyhisselamin bunlari insanlara 105 veya 120 sene bildirdigi rivayet edilmistir. 

MUCİZELERİ 
-----------------
Kendisine verilen bircok mucizelerden bazilari, agaclarda ne kadar yaprak oldugunu bilmesi,

havadaki bulutlara cekilmeleri icin emir verebilmesi ve kendisinden sonra gelecek olan peygamberleri haber vermesi idi. 

Insanlara peygamberimizin vasiflarini ve kendisinden sonra vukuu bulacak olan Nuh tufanini anlatmistir.

Ama ne yazik ki kendisine cok az kisi itaat etmistir.

Idris aleyhisselam 72 dil konusurdu ve her kavmi hak dine kendi dili ile davet etmistir. 

Kendisi 100 sehir kurmustur. 

Insanlara cok ilimler ögretmistir.

Bunlardan bazilari fen, tip, astronomi ve daha nice ince ve derin ilimleri anlatti. 

Kendisi kalem ile yazan ve igne ile diken (bunun icin ona terzilerin piri de denilmistir) ilk insandir.

Bunlar tabiiki Allah'in ona bir ihsanidir. Yeryüzünün meskun (yerlesilmis) yerlerini 4 bölgeye ayirip her birisine bir vekil tayin etmistir. 

Bir müddet sonra Asure gününde göge kaldirildi :

« Kitapta Idris'i de an. Hakikaten o, pek dogru bir insan, bir peygamberdi .Onu üstün bir makama yücelttik »

(El-Meryem, 56-57) . 

Bir rivayete göre eski Yunanlilar ve daha sonra gelen feylozoflar, fizik , kimya , ve tip ilimlerini Idris aleyhisselamin kitaplarindan almistir. 

Idris aleyhisselam hakkinda 4 ayet

(Meryem; 56-57/Enbiya 85-86) inmistir. 

Allahü Teala mübarek Kur'an-i Kerim'de:

« Ismail'i, Idris'i ve Zülkif'i de (yadet). Hepsi de sabreden kimselerdendi. Onlari rahmetimize kabul ettik. Onlar hakikaten iyi kimselerdi » (El-Enbiya, 85-86) buyurmustur.

(yadet'mek: anmak, adini anmak, hatira getirmek, hatirlamak, M.K.). 

Peygamberimiz Muhammed sallallahu (a.s.) de bir hadis-i serifinde: 

« Ben (Mirac gecesinde) dördüncü kat semada (gökte) Idris (peygamber) ile karsilastim.

Cibril bana: " Bu gördügün Idris'dir. Ona selam ver " dedi.

Ben de ona selam verdim. O da benim selamima cevap verdi. Sonra bana: " Merhaba salih kardes, salih peygamber" dedi » buyurmustur. (Buhari, Müslim)

_________
Faydalandigim eserler:

Kur'an-i Kerim ve aciklamali Türkce meali, Kral Fahd Matbaasi, Medine-Münevvere, 1992

Heyet, Peygamberler tarihi ansiklopedisi cilt: 1, Hakikat Kitabevi, tarihsiz

--------------------
enfal.de

http://www.facebook.com/ottomanm2d



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder